+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک
+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک

هایپر سونیک 2

 

در ادامه پست قبلی :

وجهه دیگه فراز و فرودهای زندگی افراد اینه که: سیستم برای برخیهاهایپر سونیک عمل میکنه. بعضیا وقتی از یه گردنه هایی عبور میکنن، میوفتن تو سراشیبی "لاقیدی". جوریکه نه تنها کشور و مردم براشون مهم نیس، که حتا خدا رو هم بنده نیستن. خودشونو به هیچ کجا پاسخگو نمیبینن. قوانین بازدارنده ای جلوشون نمیبینن، حداقل برای تبعات کارهاشون.

غیر از بازیگرا و فوتبالیستهای با درآمدهای عجیب نجومی و... موارد دیگه ای هم هستن که کمتر بهشون پرداخته شده. مثلا طرف ملاک  هست و ماه به ماه مبالغ اجاره تجاری/مسکونی بدون ذره ای زحمت و ارزش افرینی براش واریز میشه. افرادیکه حتا شاید ساکن ایران هم نباشن.

تو همین یه مورد اگه تمرکز کنیم، سیستمی که نسبت به این درامدهای بدون حساب و کتاب و الگو شدن ضد ارزشها و "تبعیضات این مدلی" بیتفاوته، دیر یا زود یه جایی صداش در میاد. این کاملا قابل پیشبینی هست. جاییکه شکاف طبقاتی و تمرکز قدرت/ثروت ایجاد شد، از اینکه بخش برخوردار جامعه منافع خودشو به بقیه تحمیل کنه نباید تعجب کنیم.

مثل سلول سرطانی ، سیستمی که اینا رو پروار کرده، ازشون محافظت هم میکنه! تا حالا کجا و کی دارایی این مدل افراد (ماشین، خونه، سلامتی و...) تهدید شده؟! تو هیچکدوم از آشوب ها. 

کسی جرات داره حتا در این اشوبهای اخیر تعرضی لفظی به این مدل افرادداشته باشه؟! ماشین و مغازه و خونه و سلامت و جان پیشکش!! 

تو این آشوبها به بالاترین مرجعیت کشور توهین میشه (رهبری)، ولی یک بار اسمی از رانت بازان رسانه ای، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... شنیده شده؟!!! ( از بازیگرای معلوم الحال گرفته تا فوتبالیستا و ... که سرشون تو آخور این کشوره)

چند سال قبل گردنبند طلای علی دایی (مگه برای مسلمونای مرد، طلا حروم نبود؟!!)سرقت شد، بلافاصله دزدشو گرفتن. گوشی موبایل فلان دختر بازیگر دزدیده شد ظرف چند روز پرونده به نتیجه رسید... آیا در مورد افراد عادی هم این حجم توجه و سرعت عمل وجود داره؟!

سیستم برای برخیها هایپر سونیک عمل میکنه. افراد قلیلی که دغدغه عمومی براشون جوکه. بعد همین موجودات میان جفتک اندازی و مطالبه گری!

** حقا که انسان سرکشى مى ‏کند.  همین که خود را بى ‏نیاز پندارد. (سوره علق ایات 6و7)

** بگذار تا به آنچه بدیشان داده‏ ایم انکار آورند و بگذار تا برخوردار شوند زودا که بدانند (سوره عنکبوت  ایه66)

** [بگذار] تا آنچه را به ایشان عطا کرده‏ ایم ناسپاسى کنند اکنون برخوردار شوید و[لى] زودا که بدانید (سوره نحل آیه ۵۵)

** بگذار تا به آنچه بدانها عطا کرده‏ ایم کفران ورزند [بگو] برخوردار شوید زودا که خواهید دانست ( سوره روم ایه 34)

** چه بسا کسانى که کافر شدند آرزو کنند که کاش مسلمان بودند. بگذارشان تا بخورند و برخوردار شوند و آرزو[ها] سرگرمشان کند پس به زودى خواهند دانست . و هیچ شهرى را هلاک نکردیم مگر اینکه براى آن اجلى معین بود.هیچ امتى از اجل خویش نه پیش مى‏ افتد و نه پس مى‏ ماند (سوره حجر ایات 2الی 4)

 پست مرتبط :

فرصتی برای کشتن زن دوم

نظرات 1 + ارسال نظر
سوسن جمعه 4 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 01:49 ب.ظ https://setareyekamnor.blogsky.com/

خوب راه حلتون چیه؟؟
توی کشورهای پیشرفته (مثل انگلبس) قانونی وجود داره که باعث می شه کسی از دست قانون فرار نکنه. این قانون تک تک افراد را مستحق می دونه که هر فسادی را گزارش بدن.
توی ایران اگه کسی بپرسه چرا اینکار را می کنید ، جواب می شنوه به شما ربطی نداره. مگه مفتشی.
ولی توی خارج اگه گزارش تخلفی را بدید ده درصد منافعی که به حاطر گزارش شما عاید دولت شده به شما داده می شه. آخه گزارش دادن معمولا مضراتی برای گزارش دهنده به بار می یاره، اخراج از کار و بی آبرو شدن و غیره. پس باید یه عامل قوی وجود داشته باشد که فرد مطلع گزارش بده

سلام.
کمترین و دم دست ترین راهکار، اینه که این موضوع اطلاع رسانی بشه!
یعنی فقط کافیه عموم مردم آگاه بشن که همچین موضوع و رانتهایی وجود داره. مثلا در این مورد اینکه در اغتشاشات رفتارها علیه همه علی السویه باشه. یعنی اگه حتی اگه ظلمی هم میشه، علی السویه باشه.دچار تناقض رفتار نشیم. بلاتشبیه حکایت داعش، که ادعای اسلام افراطی داشت ولی با صهیونیستها رابطه عاشقانه داشت!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد