+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک
+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک

استاد کاکتوس


عید پارسال، تو بیابونهای پشت سوله شرکتشون، شهرداری نخاله خالی کرده بود. نخاله ها شامل کاکتوسهای فضای سبز هم بود. یکی از اون ساقه های کاکتوس رو برا خودم برداشتم، مقداریش رو به رضا دادم، یه کارتن بزرگش رو به سید اکبر دادم ولی بیشترش همونجا وسط بیابون رها شده موند.

سرنوشت فعلی ساقه ها جالبه:

  * اون بخش که رها شده وسط بیابون:  آفتاب داغ در طول تابستون، اون سابقه هارو از پا در نیاورده! الان هم اگه اون ساقه هارو بکاری رشد میکنن!

* اونی که برا خودم برداشتم، بدون هییچ توقعی، بدون کود و خاک درست و حسابی و با آبیاری بسیار کم، رشد قابل توجهی داشته و الان تو مرحله گل دهی هست!

*  سیداکبر اون کارتن رو که براش فرستادم  همشو فروخت به مشتریهاش!!

* اون بخشی که به رضا دادم تو محوطه پشتی شرکت کاشته بود و تا پاییز در حال رشد و نمو بود. بدون هیچ نگهداری یا حتی آب.ولی یک روز در غیاب رضا،  مستخدم شرکت کل محوطه رو تسطیح کرده بود و محوطه پشتی شبیه زمین بایر شنی شده بود. عید امسال از زیر اون زمین سنگلاخ  ، با رستاخیزش  باز ارادشو به همه ثابت کرد.

مهم نیس "سرگذشت" ما چی باشه،  "ذاتِ عمل ما " ارزش مارو اثبات میکنه.

نظرات 4 + ارسال نظر
Baran سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 09:10 ق.ظ

خیلی ممنون بابت یادآوریِ:"آب کم جو تشنگی آور به دست/تا بجوشد آب از بالا و پست. . ." بخش ۱۵۱ مولوی .

ممنون از اشاره مُ ن ظم شما

مسافر جمعه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 09:46 ب.ظ

خودش یک درس زندگی... کم نیستن از این موارد اطرافمون فقط باید دقیق بشیم.

سلام
مصادیق رو برای همدیگه تعریف کنیم

بهزاد دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 08:47 ب.ظ

سردار سرگذشت زندگی منم مثل کاکتوسه زنده موندم اصلا برا همینه نتونستم متاهل بشم مال من خار داره

استاد کاکتوس.
دمت گرم. فعلا به امید زنده ایم...
غافل مشو که مرکب مردان مرد را
در سنگلاخ بادیه پیها بریده اند
نومید هم مباش که رندان جرعه نوش
ناگه بیک خروش به منزل رسیده اند

نل پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 01:56 ق.ظ

گیاه داخل بیابون:
من هر طور هست باید رشد کنم و قابت کنم میتونم

گیاه داخل خونه:
پی اچ آب تنظیم نیست، نمیتونم رشد کنم.




مصداق بارز اینهاست.
هرچی کاکتوس و ساکولنت در اتاقم داشتم وداع گفتن و منو ترک کردن.
خیرسرشون مثلا گیاه مقاوم بودن..
گلی به جمال الوورا و پتوس...


تصویر سازی به جایی بود
محیط زندگی ما آدما آلودس.حتا کاکتوسا هم دوام نمیارن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد