+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک
+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک

کل یوم عاشورا... ۲


+ سالها قبل، در جمعی دوستانه میگفت شما تا میتوانید برای اشتغال وارد دستگاههای دولتی نشوید. چون طرف حساب شما حق الناس و بیت المالی هست به گستره تمام مردم. در حالیکه در شرکتهای خصوصی نهایتا فقط با چند نفر شریک، طرف هستید و کمتر مدیون دیگران میشوید.

+ تازگیها شنیدم بعد از بیست وخورده ای سال خدمت صادقانه، به بهانه "نداشتن روحیه کار تیمی"ابتدا ترد شده و در جایگاهی دون شان تواناییهاش بکار گیری شده  و در نهایتاعلام عدم نیاز و  تبعید به شهری دیگر. 

+ متاسفانه قانون و دولت، دست  رو باز گذاشتن برای شبکه سازی و گسترش فساد. به حدی که براحتی کارها و خدمات چندساله یک نفر نادیده گرفته بشه و به خاطر سلایق شخصی یا حزبی و... مصلحت کشور و ملت زیر پا بره. 

تا این جامعه و این وضع ادم از قصه بمیره رواست. مدیران...

+ چند وقت قبل تو مجلس یکی از همسایه ها دیدمش. مثل همه عادی رفتار میکرد. وقتی یه گوشه تنها گیرش آوردم و سلام احوال کردیم فهمیدم  بر خلاف ظاهرش،اوضاعش خیلی داغونه.

حرفم رو تایید کرد و گوشه ای از فشارهای روانی و مادی رو برام گفت. اما اضافه کرد: به بن بست کامل رسیدم. اما فقط در باره خودم! یعنی درسته که برا خودم کاری نمیتونم کنم، ولی هنوز میتونم برای دیگران مفید و شادی بخش باشم. من در این اوضاع وخیم، دیگران رو شاد و امیدوار میکنم

 قطعا شاد کردن دیگران خدارو به حل مشکلات من وادار خواهد کرد!!

از حرفاش یاد این جمله افتادم که حاتم طاعی بودن هنر نیس. اینکه شاد باشی و دنبال شاد کردن باشی هنر نیس! اینکه خودت در فشار غم و ناچاری غرق باشی و حتی به بن بست رسیده باشی و در همان حال دنبال رفع غم از دل افراد ضعیف باشی هنره.


نظرات 1 + ارسال نظر
حریم یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 02:35 ق.ظ http://harimeasemani.blogsky.com/

قطعا قدرتش خیلی بالاست .با وجود مشکلات بازهم در فکر شادکردن دل دیگرانه واین خیلی ارزشمنده .خداکمکش کنه .اینجور آدما واقعا ارزشمندن .بنظرم خداخیلی دوسش داشته ظاهرا گرفتاره اما باور کنین که خیلی مقربه .
شغل دولتی هم که اول پست نوشتین یه لهیب واتش سوزنده است .بارگرانیه که حتی ممکنه بدبختت کنه وکل دودمانتو به باد بده هم این دنیا هم اون دنیا .کاش زودتر میفهمیدم اما تازه متوجه شدم اونم باخوندن کتاب سه دقیقه در قیامت.کارمون زاره وگره کارمون دست خداست .توکل برخدا

سلام
بله. خداکنه ماهم یاد بگیریم قوی باشیم...
هرچی میکشیم از دولته! اون دنیا هم دست از سرمون برنمیداره
ولی از شوخی گذشته حق باشماست و اثراتش خیییلی عمیقه. همون فرمایش شما بهترین توصیفه، دودمان به باد میده...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد