+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک
+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک

اذَا رَأَیتُمُ الْمُتَکبِّرِینَ فَتَکبَّرُوا

اولی:

من از کم و کیف کار معضب نبوده و نیستم. تجربه ثابت  کرده که بیشتر از موظفی هم حاضرم انجام بدم. ولی از اینکه برنامه ریزان امر،  در ارجاع و شرح وظایف، خطوط رو رعایت نمیکنن ناراحتم. ما ادعای مدیریت و ریاست نداریم ولی حداقل توقع داریم تو محدوده کوچیک مسولیتمون، برامون استقلال عمل در نظر بگیرن وغرور و منفعت طلبی مدیرای بالاتر، تجربیاتمون رو به حاشیه نرونه.

دومی: قبول دارم. همون جمله معروف که میگه مسولان، جوانان رو به بازی نمیگیرن ، بلکه به بازی میگیرن. چیز جدیدی نیس. حرص نخور.

اولی: کلا سیستم مدیریت اینها "خَلَوْا إِلى شَیاطینِهِمْ " هست.

 براخودشون جلسه میزارن و میبرن و میدوزن، بعد که موقع عمل شد تازه ماهارو درجریان قرار میدن و ماها که به مشکلات و مسایل کار واقفیم مجبور میشیم کارهایی انجام بدیم که اصلا با منطق و تجرمون سازگار نیست و از همون اول میدونیم مسیر بن بسته. 

دومی : باهات موافقم. بیسوادی، تعصب و یا نا آگاهی این افراد اقتضا میکنه اینجور رفتار کنن. ولی یه راهکاری به ذهن من میرسه. تو از آیه ۱۴ سوره بقره اوضاع رو مثال زدی، منم از آیه ۲۴ همون سوره بهت میگم "فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا وَ لَنْ تَفْعَلُوا " . یعنی انقدر پر رنگ و با ارزش شو، که حتی اگر کسی بخواد تو رو نادیده بگیره، نتونه!!

پ ن :

 + تفسیر و معنی  این آیات فقط برداشتی سلیقه ای و از زاویه دید نویسندس. ما ادعای مفسر بودن نداریم:)

بــرو قــوی شو اگر راحت جهان طلبی/ که در نظام طبیعت، ضعیف پامال است

پیامبر اکرم (ص) :

«آن گاه که به انسان های مؤمن متواضع برخوردید، با آنان تواضع کنید، ولی اگر به انسان های متکبر برخورد نمودید با آنان تکبر ورزید. زیرا این روش، برای آنان خواری و حقارت می آورد».

+ پست مرتبط : 

https://dar300metri.blogsky.com/1396/04/06/post-274/

نظرات 1 + ارسال نظر
حریم یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 08:29 ق.ظ http://harimeasemani.blogsky.com/

پستتون عالی بود خیلی عالی .
اینکه یه عده ماروهمیشه به بازی میگیرن وبه شعور ما توهین میکنن حرف راسته بخصوص سیاستمدارایی که تست کروناشون مثبت در مییاد بعد یهویی منفی میشه وکلی سیاست پشت این عمل خوابیده .من اسمشو میزارم بیشعوری سیاسی که فراوانه
وچند سالیه که سعی میکنم برخلاف خصیصه ذاتی که دارم وهمه رو خوب میبینم بعضیهارو بد ببینم مثل همون شمر ویزید وخولی زمان امام حسین (ع)که اگه بد وخبیث نبودن امام باهاشون نمیجنگید .سعی میکنم من هم با اونها مثل خودشون برخورد کنم ولا اقل تو ذهنم کارشون رو توجیه نکنم .کسی که احتکار میکنه مفسده کسی که دروغ میگه مفسده کسی که خیانت میکنه مفسده وباید در مقابلش ایستاد .
والسلام

ممنون از نظر خوبتون
البته از نظ این حضرات اسم این رفتار بیشعوری سیاسی نیست. اونا خودشونو عقل کل میدونن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد