+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک
+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک

پیشگیری

**پشت سیستم نشستی و یهو احساس میکنی گردنتو نمیتونی حرکت بدی!
درد به مرور جدی تر و غیر قابل تحملتر میشه و حتا ممکنه خاب شب رو مختل کنه و با تمام بی میلی ها در اولین فرصت ممکن به دکتر مراجعه میکنی
خطاب به دکتری که بیشتر حواسش به گوشی لمسی بود تا بیمار: حدود 2سال قبل دچار همین درد شدم... زیاد با کامپیوتر کار میکنم و... گفت برات آمپول بنویسم یا قرص؟
گفتم قرص.    (سری قبل درد شدیدتری داشتم و ترجیح میدادم هرچه زودتر از درد رها بشم ولو با تزریق شجاعانه همزمان  3تا امپول! و البته عوارض امپولهای کورتون برکسی پوشیده نیست)
نسخه رو دادم دارو خونه یه مشت قرص و پماد آورد (پماد پیروکسیکام  و قرص Voltaren و...) گف حساب داروهات  با دفترچه20تومن میشه.  گفتم همش لازم نیس .فقط قرص متو کاربامول رو بده. با همون حالت نچسب و سرد گفت  5هزار تومن میشه.
**  دوستای اهل ورزش: عوارض داروهارو گوشزد میکنن و برات نرمش و ورزش تجویز میکنن و گرم کردنها و حرکات کششی  و حتا آفتاب گرفتن و نهایتا چسب های موضعی 
دوستای اهل طب سنتی و تجربی: تا اونجا که در توانته قرص و دارو استفاده نکن. گردن و کتفتو گرم نگه دار. بستن موضع درد با پارچه یا شال یا هر چیزی کمک کنندس(حداقل موقه خاب و استراحت). "کمادون" بخور همونجور که برا درد معده خوبه برای الان هم جواب میده و کلا  اغذیه طبع گرم رو پیشنهاد میدن 
کاش نظام بهداشت درمانمون جوری بود که حرفای دوستانم رو از زبان  اون دکتر هم میشنیدم . اونجوری حداقل بخاطراحساس همدردی و کمک، حق ویزیتش حلالتر بود.
+پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده . وقتی سبکهای زندگیمونو اصلاح کنیم کارامون به همچین جاهایی نمیکشه

نظرات 6 + ارسال نظر
بهزاد چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 01:26 ب.ظ

دکترا پولکی ! شدن ...
پیشگیری کنیم بهتره اینجوری حداقل اون دکتر و دیرتر میبینیم

آره واقعا. نه فقط دکترها، کلا ادم با ادمای بیشخصیت کمتر چش تو چش بشه آسوده تره

banooye bahar چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 02:46 ب.ظ http://khaterateman95.blogsky.com

وای الان اون عکس فشار وارده به گردن رو دیدم یه جوری شدم:| چقدر بی اهمیت بودم نسبت به این موضوع
شما هم ایشالا زودتر بهبود پیدا کنید و برای دفعه ی بعد پیشگیری کنید تا دوباره مبتلا نشید:))))))


سبکای زندگیمون غلطه
ممنونم.این پست رو برا درس عبرت بقیه دوستان گذاشتم:) انشاله هیچوقت گرفتار نشین

Baran چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 03:08 ب.ظ

+

فاطمه پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 03:01 ب.ظ http://life-me.blogsky.com

من به درد گردن و کتفم عادت کردم، 24 ساعتِ در حال دردکشیدنم وقتی ام زیاد باشه میشینم گریه میکنم
ولی خب دکتر خوبم هست هاااا... کمه ولی هست هم دلسوز هم مهربان:)

بنظرم پیشنهادات دوستان خیلی مفید بودن. مخصوصا گرم نگه داشتن موضع درد خیلی کاربردی بود...
بله خب دکتر خوب هم هس...

بهزاد چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 12:55 ق.ظ

گردن و کمر منم جدیدا درد گرفته

با این سبک زندگیای ماها...

Baran دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1396 ساعت 08:42 ب.ظ

شما بحمدالله بهتر شدین؟؛ آقای دادامترسنج

سلام
از دعای شما دوستان
دوست نداشتم شما هم درگیر این مدل بیماریها بشین...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد