+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک
+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک

هر زمان نو می شود دنیا ولی ما...(زلزله2)


با حرف یکی از دوستان، یاد اپرای عروسکی دیدار مولانا و شمس افتادم با صدای همایون شجریان.. 

       ... هر نفس نو میشود دنیا و ما/ بیخبر از نو شدن اندر بقا/  پس تو را هر لحظه مرگ و رجعتیست/مصطفی فرمود دنیا ساعتیست/ آزمودم مرگ من در زندگیست/ چون رهی زین زندگی پایندگیست...

تا حالا شده با خودتون در گذشته روبرو بشین؟! 

اینکار براحتی شدنیه. مثلا به کامنتها و نوشته های سال قبلخودتون رجوع کنین،  در مورد هر موضوعی که باشه. بدون خوندن نوشته های قبلی،در مورد اون موضوع نظر بدین و بعد نظر سال قبلتونم بخونین. تجربه جالبیه... 

اگه "من الان" رو با "من یک زمان دیگه مقایسه کنیم یجورایی به دیدار خودتون رفتین. مثلا طبق تصویر بالا، "من الانرو بصورت مجموعه A در نظر بگیریم و "من زمانی از گذشته" رو بصورت مجموعه "B" یا"C" یا "D" یا "E"و... در نظر بگیریم و وضع الان  A رو با اونها قیاس کنیم.

مثلا تو حالتی خوش بینانه اگه  اوضاع  قبلی  ماC باشه و اون جایگاه قبلی ما مثبت و مفید بوده باشه اونموقه رسیدن به  اوضاع فعلی A نشونه خوبیه. برطبق همین مفروضات رسیدن از جایگاه D به A  پسرفت حساب میشه.

یا اگه مفروضاتو تغییر بدیم وجایگاه قبلی B ما  منفی و نامناسب بوده باشه  ، تغییر به جایگاه جداگانه  A  مفید بنظر میرسه.


**  این تغییر جایگاهها لزوما با هزینه زمانی بدست نمیاد. گاهی فقط یک صحبت کوتاه با افرادی خاص این تغییرو ایجاد میکنه.مثل دیدار شمس و مولانا. مثل دیدار امروز من با محمدرضا و صحبت در مورد واقع بینی و اوضاع کاری و پولی وتحصیل مقطع دکترا و ..(win10وC#و...)فدا کردن بعضی منافع فعلی در جهت اهداف بزرگتر اینده..     (این دومین زلزله بعد از جریان آخرین زلزله بود)


**  کاش همیشه اونقدر کار و مشغله فکری داشته باشیم، که وقت فکر و ایضا دخالت کردن در کارهای دیگران را نداشته باشیم... (نقل از لحظه)


پ ن:

+   حواسمون باشه همونجور که امروز، فردای دیروزه، دیروز فردا هم هست. پس میشه جایگاه ها مون رو به اختیار خودمون تصحیح کنیم.

+   نسبت های چهارگانه فلسفی تساوی، تباین، مطلق ومن وجه، یه چیزی تو مایه های قوانین مجموعه ها تو ریاضیه...

نظرات 8 + ارسال نظر
سپیدار شنبه 4 دی‌ماه سال 1395 ساعت 01:01 ب.ظ

سلام
میخاین اینجا رو ببندید؟

سلام استاد
نه.دلم نمیاد...
دوستانی مثل شما انگیزه هستن...
سعی میکنم واقع بین تر بشم...

سپیدار شنبه 4 دی‌ماه سال 1395 ساعت 03:42 ب.ظ

سلامت باشید
خوبه که هستین
و از مطالب مفیدتون استفاده میکنیم
همیشه موفق و پایدار باشید

شمام خوبه که هستین.امیدوارم شما هم به میدون بیاین و دوستان از تجربیاتتون بیشتر بهره ببرن

بهزاد دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1395 ساعت 03:41 ق.ظ

این پست دوست داشتنی بوووود

ارغوان سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1395 ساعت 06:54 ب.ظ http://argavanrang.blogsky.com

درسته می شه با یه دیدار, فرقهایی کرد.
فرقهای خوب و بد.
با فرمول ادب از که آموختی از بی ادبان هم می شه بیشتر, فرقهای خوب و بهتر کرد; اگر توجه داشت.

سلام
اون فورمول رو خوب اومدی!
بنظر میرسه بیشترین کاربرد رو داشته باشه...

لحظه چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1395 ساعت 06:42 ق.ظ

مجموعه همه اینها میشه زندگی....
مغزم دیگه چیزهای پیچیده رو یاری نمیکنه...

کیفیت و کمیت زندگی رو ما تعیین میکنیم...

دوستانه جمعه 10 دی‌ماه سال 1395 ساعت 08:18 ب.ظ http://doostaneh7985.blogsky.com

لایک داره تحلیل هاتون

به شما که نمیرسیم

نسیم جمعه 10 دی‌ماه سال 1395 ساعت 11:20 ب.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

پیچیده بود
مغزم گیرپاچ کرد
من از گذشته فرار می کنم .نمی خوام برگرده.

امروز خواه نا خواه گذشته فرداست .دارم تلاش میکنم مدیریتش کنم...
ایده ای پیدا کردی مارو هم خبر کن

من دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1395 ساعت 01:00 ب.ظ

امروز ان فردایی نیست که من میخاستم..من دلم میخاد تو گذشته بمونم.چه مثبت چه منفی. اصلا میخام درجا بزنم ...

خیلی از ماها قسمتی از گذشتمونو فریز کردیم و تا همیشه نگهشون داشتیم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد