+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک
+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک

وقتی با 206مشکی میومد دنبال "بهرام"

++   پست مرتبط 

++  هیچوقت تصور نمیکردم این مدل خاطراتمو اینجا بازگو کنم

همیشه "اولینها" بیشتر تو ذهن موندگارن."بهرام" برای من یه نماد شده.  از بهرام و امثال بهرام چیزهایی دیدم و شنیدم که تمام تصوراتمو از جامعه سیاه کرد و آرامش ناب قبلی به کلی ازم سلب شد. کاش هرگز اون و امثال اون رو ندیده بودم و  "بکارت ذهنیم" دست نخورده میموند.

خاطراتی که بهرام با افتخار تعریف میکرد قطعا واقعیت داشت. چون مشابهش رو به عینه میدیدم. و ای کاش هرگز نمیدیدم و همون جوون صاف و ساده باقی میموندم و این چیزا تو مخیلم هم راه پیدا نمیکرد چه برسه به باور عینی.

چیزی که به عینه تو دوره "اجباری" میدیدم برام کافی بود که بقیه خاطراتی که برام تعریف میکرد رو باور کنم. وقتی تو "دوره اجباری" این اوضاعشه تو دوره آزادی اوضاعش معلومه...

یادمه وقتی دختره با ریوی سفید اومد دنبال  "بهرام" ،  به بهرام گفتم این چاه عمقش بینهایته و تو هرگز نمیتونی  اونجور که ادعا میکنی این رفتارهارو کنار بزاری...    (امروز دختری با ریوی سفید و چند هفته بعد یه دختر دیگه با 206 مشکی و...)

و اون باز توجیحات همیشگیش رو داشت که من درحال کسب تجربه هستم و در زندگی مشترک آینده همه این تجربیات رو استفاده خواهم کرد و همه رفتارهای قبلی را کنار خواهم گذاشت! و من چشم تو چشم بهش گفتم این یک دروغه.

من اینجا قصد ندارم کارای بهرامو بازگو کنم، فقط یه سوال همیشگی ذهنمو در گیر نگه داشته که شاید شما دوستان جوابی براش داشته باشین

 اینکه چطور دخترارو  از شر موجوداتی مث بهرام مصون نگه داریم؟  (همینطور پسراییکه ممکنه با همجواری با اونا بشن یکی مث اون)

سوال، به این سادگیهام نیس. با مصداق سخت تر میشه. وقتی یه دختری بهت ابراز علاقه میکنه وظیفه ما چیه؟! چجور رفتار کنیم که شخصیتش زیر سوال نره؟ اگه مثلا به این نتیجه رسیدی که مناسب زندگی مشترک نیستین ولی براش احترام و ارزش زیادی قایل هستین و میخاین رابطه کاری و یا همسایگیتون کما فی السابق ادامه داشته باشه چه باید کرد؟

یا مثالی دیگه در مورد دخترای متاهل از همکلاسیهاتون که با توجه به شرایط خاصی که داره (عدم حمایتهای محیطی،فشار خانواده و حتی اعتیاد خانواده و.. ) بخاطر حسن سابقه ای که از شما در محل کار یا دانشگاه دیده و ازتون مشورت میخاد یا دنبال مفری برای خالی کردن دردهای زندگیش میگرده و پیش شما بیاد چه باید کرد؟ از طرفی رابطه و گفتگوی شما بدور از اطلاع همسر "معتاد" و یا "مورد دارش" شما رو آزار میده و از طرفی ترس اینو داری که  با توجه به پاکی و نجابتی که ازش سراغ داری رها کردن این دختر تو این موقعیت روحی و تنها گذاشتنش و سپردنش به همون مولفه های محیطی اونا رو مستعد بر خورد با امثال بهرام میکنه و البته این لقمه های بسیار مناسبی برای امثال بهرام هستن..

++  همیشه متعجب بودم از افرادی که صد جا میرن خاستگاری. متعجبتر بودم از افرادی که وقتی به کسی ابراز علاقه کردن و جواب رد شنیدن اونو راحت تو ذهنشون کنار گذاشتن و رفتن سراغ نفر بعد!!!! بماند افرادی که  معلوم نیس اون عشق چجوری به نفرت بدل میشه! مصداقشم حتما دیدین. از حرفای مفت و تهمتها و...بگیر تا اسید پاشی و انتقام!

البته اینا نشونه های خوبین برای لو رفتن شخصیت پسر و  کنار رفتن نقابهای ظاهریشون و پیشگیری از یه عمر پشیمونی.

اگه ابراز علاقه تو  واقعی بوده  و از روی شناخت مناسب و در نظر گرفتن همه معیارها بوده  و و اونو واسه "شخص خودش" دوس داشتی، چطور میشه که یهو اون علاقه نیست و نابود میشه!؟

 اگه تو اونو واسه خودش دوس داشتی پس "نه" گفتنشم دوس داری! ثبات رفتار باید داشته باشی حتی اگه در ظاهر برخورد مناسبی هم ندیدی ...

اگه بنا بر این تعهد تو بخای کمک کسی کنی راهکارش چیه؟ اصلا  جامعه اجازه همچین کاری بهت میده!؟

پ ن :

فک کنم از حجم پراکنده گوییهام متوجه شده باشین که این پست مدتها تو نوبت انتشار بوده و فشار این سوالات و راکد موندن طولانی مدتش منو مجبور به انتشارش کرد. (ترکیبی از مشاهدات نامطلوب عینی و حجم انبوهی از حرفها که مجبور شدم با وسواس از هر کدوم اشاره ای بردارم)


نظرات 6 + ارسال نظر
دوستانه سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 05:51 ب.ظ http://doostaneh7985.blogsky.com

با اینجور آدما اصلا نمیشه صحبت کرد کلا صحبت کردن باهاشون به مثابه میخ در سنگ کوفتنه

دقیقا. واقعا هم راس میگی مصاحبت با این مدل موجودات از اساس غلطه

ღدوستانهღ دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 12:35 ب.ظ http://doostaneh7985.blogsky.com

میلاد سرو بوستان ایستادگی،
زیباترین گل باغ حسین (ع)!
جوان رعنا و رشید حسین (ع)
یادگار علی (ع)
گلستانی از زیباترین گل های فداکاری!
و دریایی از آبیِ عطوفت، مبارک باد.
میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان بر شما مبارک

سلام مهندس
بر شما هم مبارک!!
پیشاپیش فرارسیدن ماه میهمانی خدا و عید فطر هم مبارک!!

سپیدار جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 10:38 ب.ظ

سلام و درود
افرادی مثل بهرام مطمعنا از خانواده ای اومدن که اخلاقیات در آون خانواده تعریف نشده هست پدر و مادری که فقط زاییدن بچه رو یاد گرفتن
بگذریم
اجازه بدین با این جمله که نمیشه عشق رو به یکنفر کنار گذاشت مخالف باشم

سلام استاد.کم پیداشدین...
همینجوره که میگی.ریشه اکثر ناهنجاریها خونوادس...
در مورد بند پایانی کامنت تشکر میکنم.و مشتاق نظرات متفاوتی مثل شما هستم.امیدوارم باتوضیح مفصلترتون خوشحالمون کنین

سپیدار شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 09:52 ب.ظ

سلام مجدد
درگیر یک پروژه بودم نیاز به دعای فراوان دارم آگه میشه سر نمازاتون منو دعا کنید که آگه به صلاحم باشه نتیجش مثبت بشه
در رابطه با عشق و دوست داشتن خب قضیه خیلی مفصله نمیشه با چند تا جمله یک نتیجه گیری کلی کرد حالا آگه وارد یکی از حیطه های آون، یعنی دوست داشتن طرفمون برای ازدواج بشیم آگه این عشق یک طرفه باشه جنبه عقلانیش اینه که طرف رو فراموش کنیم این بحث رو در رابطه با افرادی میکنم که دارای سلامت عقلی هستند و افرادی که روانی هستن و به قول شما دست به اسید پاشی و ... میزنن شامل این قضیه نمیشن باز میگم جای بحث زیاد

سلام دکتر.خدا قوت. محتاجیم . حتما دعای دوستان اهل دلی که این مطلبو میخونن بدرغه شماست
درست میگی واقعا جای بحث مفصلی داره...صحبت من اینه که علاقه ،ولو یک طرفه ،اگه واقعی باشه ، تو جامعه ما قابل قبول هست یا نه...

لحظه سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 12:09 ب.ظ http://life-me.blogsky.com/

این رفتارها که دختر و پسر نداره...! همین جملات و از زبون دخترا هم میشه شنید!
سوالهای بی جواب...

خب اونکه100% اما آسیب پذیری دخترا به مراتب بالاتره...

مهسا.م یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 08:49 ب.ظ http://1modirjavan.blog.ir

سلام. این پست رو دو سه بار خوندم اما فکر میکنم هنوز اماده ی اظهار نظر مناسب نیستم. شایدم منم یکی هستم که نمیدونم باید توی این جور مواقع چی کار کرد.

سلام مهندس. راستش منم هنوز به جواب نرسیدم و نظرات شما برام خیلی مهمه. لازم نیس قطعی باشه،جوابای شما ولو در حد نظریه هم ارزشمنده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد