+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک
+

+

داریم میرسیم، نزدیک شدیم، خیلی نزدیک

بازگشت به ارزشها

++ یوسف میگه فوتبال ورزش کثیفیه . راست میگه.  اما  اجرای بد هر چیز، نباید  پتانسیل های  مفید اونو به حاشیه بکشه.  اگه یخورده بیایم عقبتر نگاه کنیم علاوه بر فواید لایه اول (ورزش و تحرک و سلامت جسم)، همین فوتبال میتونه تبلیغ فرهنگ یه کشور باشه، میتونه میدونی باشه برای افزایش روحیه کار تیمی یا  عزت نفس. بهونه ای برای دور هم بودن و نشاط. یا اگه باز هم لایه های بالاتر رو نگاه کنیم میتونه روی صادرات هم اثر مثبت بذاره (صادرات محصولاتی که لزوما هیچ ربطی به فوتبال ندارن)

تو این اوضاع بازار و جامعه دلخوش بودن مردم به همین فوتبال جالب و عجیبه.

++ شاید مصداقی از "اثر پروانه ای" باشه. اینکه موفقیت های علمی یک کشور مثلا تو صنایع فضایی یا هسته ای و... میتونه مثلا تو صادرات قابلمه اثر مثبت بذاره. یا فساد اخلاقی رو در جامعه کاهش بده .

++  به قول میثم: "...در طول تاریخ استبداد همیشه پلاستیک‌پرور بوده. چپ‌های پلاستیکی، اصولگرای پلاستیکی، اصلاح‌طلب پلاستیکی، اعتدال پلاستیکی. پلاستیک دوست دارن بزرگواران مستبد..." 

این نکته تو همه زمینه ها صادقه. اسلام و اعتقادات ظاهری، اخلاقیات پوشالی، نظام اقتصادی، آموزشی، پزشکی و بهداشتی مصنوعی و... امیدوارم اون ارزشهای اصلی دوباره برگرده. به جای مدرک و نمره و کنکور و پول و مقام و جایگاه و آقازاده بودن و شهر محل زندگی و هزارتا شاخص مسخره دیگه باز ارزشهای واقعی ملاک عمل بشه و بر حسب همون شاخصها نخاله های جامعه نقره داغ بشن.

نظرات 2 + ارسال نظر
engineer سه‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 06:34 ب.ظ

سلام
راستی از اینکه مطلبم خیلی طولانیه قیلش عذرخواهی میکنم ممنون که حوصله میکنید

سلام مهندس
استفاده کردیم

engineer سه‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 07:02 ب.ظ

برای همولایتی های ما قیمت مهم نیست. غیرت مهم است. 
تا وقتی از یک مربی فوتبال، مدیریت می بینند و نتیجه ی تلاش هایش را در نوع بازی تیم اش مشاهده می کنند برای شان مهم نیست که او حقوق نجومی می گیرد یا نه و محل زندگی اش لواسان است یا سعدآباد یا میدان راه آهن و آقازاده اش در کدام مملکت چه می کند و چطور زندگی می کند و خودش کله ی صبح یک روز کاری با لباس مبدل به توچال می رود یا نه... 
برای همولایتی های ما اگر مدیر و زیردستان اش با تمام توان بدوند دیگر مهم نیست که گل بزنند یا نه.... با دوتا لایی و گرفتن پنالتی فلان فوق ستاره احساس قهرمانی می کنند.

فوتبال گرچه در نظر برخی بزرگان کاری بیهوده و عبث است و استعمار پشت آن قرار دارد و چه معنی می دهد بیست نفر آدم دنبال یک توپ بدوند، درس زندگی است. 
درس کشورداری است.
درس دین است... انسان تنها و تنها در برابر تلاش است که نتیجه می گیرد*.

کی روش نشان داد با مدیریت دانش بنیان، 
توصیه ها را به سینه ی دیوار کوبیدن، 
مرعوب چهره ها نشدن، 
به حاشیه ها نپرداختن، 
برای تحریم نایک و دیگران عزانگرفتن 
و ده ها ویژگی دیگر می توان در عین باختن پیروز شد 
و درعین صعود نکردن هشتاد میلیون نفر را به وجد آورد و به تحسین واداشت.

کاش می شد شرط ایرانی الاصل بودن برخی مناصب را از قانون اساسی حذف کرد.
•••
* وَأَن لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَىٰ 
سوره نجم آیه٣٩
...

ممنون از نظرات خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد